جهان تغییر کرده است. خریداران راه های جدیدی برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند دارند. تمام بازار جهان اکنون در کف دستان آنهاست. ترفند این است که اطلاعات درست را به مصرف کنندگان درست قبل از اینکه بدانند به آن نیاز دارند، دریافت کنید.

امروزه بازاریابی ترکیبی پیچیده از پیام ها است. مردم پیام‌های زیادی را دریافت می‌کنند، از اعلامیه نوزاد در فیس‌بوک یا موضوعی پرطرفدار در توییتر، تا ایمیل‌های رئیس‌هایشان برای پروژه‌های پیچیده. هنگامی که در طول روز با پیام هایی از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، تلویزیون و گوشی های هوشمند بمباران می شود، برقراری ارتباط با مخاطبان گیج کننده و گاهی طاقت فرسا می شود.

وارد بازاریابی محتوا شوید

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ یک مخاطب کاملاً تعریف شده متمرکز شده است و در نهایت، برای انجام اقدامات سودآور مشتری. در اصل، فقط یک روش فانتزی برای گفتن داستان سرایی! داستان سرایی از زمانی که ما شروع به برقراری ارتباط کردیم وجود داشته است، و اگرچه ممکن است رسانه ها تغییر کرده باشند، داستان گفتن هنوز یک راه قدرتمند برای برقراری ارتباط است.

محتوا و برند شما

اولین نکته شما قبل از شروع هر استراتژی بازاریابی محتوا این است که صادقانه قدرت برند خود را با مخاطبان خود ارزیابی کنید. آنها به مارک های معتبر و معتبر توجه می کنند، روش های کرکی بدون پایه محکم صراحتاً اتلاف وقت است. این اعتماد ارز شما با مخاطبان است، و اگر وجود نداشته باشد، باید یک گام به عقب بردارید و در نظر بگیرید که بازاریابی محتوا چگونه با سایر تلاش‌های برندسازی همخوانی دارد. اعتماد از طریق داستان‌های تکراری و مداوم ایجاد می‌شود، اما بازاریابی محتوا تنها راه شما برای ایجاد پایه‌ای از اعتماد نیست که از برند شما پشتیبانی می‌کند. میانبری وجود ندارد؛ لازم است هر روز حاضر شوید و روی آن پایه کار کنید.

همچنین بخوانید  راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024

بازاریابی مشارکتی

با اتصال به اینترنت در همه جا و میلیاردها نفر که قدرت ایجاد و انتشار آنلاین را دارند، رقابت بازاریابی دیجیتال بیشتر از همیشه شده است. شرکت ها به طور فزاینده ای برای ایجاد محتوای باکیفیت که برای جذب و جذب مشتریان جدید متمایز باشد، به چالش کشیده می شوند. راه حل؟ بازاریابی مشارکتی با تأثیرگذاران صنعت.

در طول سال گذشته، اصطلاح “اینفلوئنسر مارکتینگ” محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بسیاری از متخصصان ارتباطات بازاریابی همچنان به دیدن اینفلوئنسرها در پرتو “تأییدات افراد مشهور” ادامه می دهند. بر اساس نظرسنجی Offerpop، ۷۶ درصد از بازاریابان قصد دارند استفاده خود از محتوای تولید شده توسط کاربر را به عنوان یک تاکتیک بازاریابی تنها در سال جاری افزایش دهند.

اما اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر از حمایت است و همه اینفلوئنسرها یکسان خلق نمی شوند. با بازاریابی مشارکتی، شرکت‌ها می‌توانند به کار با اینفلوئنسرها از انواع مختلف برای تولید مزایای گوناگون همه از طریق محتوا نگاه کنند.

همه اش را بگذار کنار هم

سرمایه گذاری در ایجاد مشترک محتوا بین برندها و تأثیرگذاران، محتوای با کیفیت را در مقیاس ممکن می کند. با همکاری برندها و اینفلوئنسرها، محتوای ایجاد شده مشترک می تواند اقتدار متقابل را برای همه درگیرها تقویت کند. در چنین سناریویی مشارکتی، اینفلوئنسرها می‌توانند در معرض دید قرار بگیرند، برندها می‌توانند به مخاطبان جدیدی دست یابند و مشتریان «اطلاعات دارند» و برای تعامل الهام گرفته می‌شوند. همه برنده می شوند.

جیک کلمنتز معاون بازاریابی و تبلیغات برای Crosswind Media & Relations، یک شرکت روابط عمومی و بازاریابی مستقر در آستین است که در ۱۰۰ شرکت برتر روابط عمومی در سطح ملی رتبه بندی شده است. او برای ارتقای علایق مشتریان از طریق استراتژی های بازاریابی یکپارچه، کمک به ایجاد کمپین های بازاریابی قدرتمند و موثر برای مشتریان در بخش های مختلف صنعت از جمله فناوری، مراقبت های بهداشتی و آموزش کار می کند.

همچنین بخوانید  گزارش سالانه دیجیتال مارکتینگ ایران

انتهای مطلب/