کسب و کار در مسیر صحیح و اساسی ...

شما امروزه می‌توانید در هر محله شهری بیشتر از یک آرایشگاه پیدا کنید، خواه این محله در یک منطقه مسکونی باشد یا قلب تجاری شهر. هر چه مکان اعیانی‌تر باشد، تعداد بیشتری از این مراکز خدمات زیبایی را در دسترس خواهید داشت! هنگامی‌که می‌خواهید سالن خدمات زیبایی خود را راه بیندازید، این‌همه رقابت محلی کار را مقداری دشوار می‌کند. این‌ها چند ایده بازاریابی برای آرایشگاه ها هستند که می‌توانید برای متمایز کردن آرایشگاه خود از سایرین مورداستفاده قرار دهید. اگر به دنبال ایده‌های بازاریابی برای آرایشگاه هستید، پیشنهادها و نکته های کاربردی زیر را به شما توصیه می کنم؛

 

بازاریابی سالن های زیبایی

باوجوداینکه بهترین راه جلب‌توجه، مخصوصاً به هنگام ورود به حوزه‌ای رقابتی مثل آرایشگاه داری تبلیغ مناسب و گسترده است، ممکن است گاهی بودجه باعث ایجاد محدودیت شود. اگر بودجه محدودیتی نداشت، همه دست‌به‌کار می‌شدند و از هر رسانه تبلیغاتی و راهبرد تبلیغی برای بازاریابی کسب و کار خود بهره می‌بردند! تصور کنید چه آشفتگی به وجود می‌آمد – نمای شهر مملو از پوستر، صندوق ورودی ایمیل مملو از پوسترهای الکترونیکی تبلیغاتی، صندوق‌های پستی پر از متن‌های تبلیغاتی، صرف بیشتر ساعات پربیننده تلویزیون برای تبلیغات (که احساس می‌کنید بین تبلیغات، سریال تماشا می‌کنید و نه برعکس!) به‌هرحال پیش از اینکه از موضوع دور شویم در اینجا به چند نکته برای اینکه بتوانید برای سالن خدمات زیبایی خود به بهترین وجه به بازاریابی بپردازید اشاره می‌کنیم. با رعایت این نکات، اطمینان حاصل می‌کنید که مخاطب هدف شما حتی یکی از تلاش‌های شما در راستای تبلیغات را نیز از دست نمی‌دهد!

همچنین بخوانید  نحوه قیمت گذاری مشاوره کسب و کار

 

اجازه بدهید بدانند

هرگز قدرت تبلیغات تأثیرگذار را دست‌کم نگیرید! تبلیغات برای سالن خدمات زیبایی می‌تواند چیزهایی از قبیل انتشار تبلیغات جذاب در روزنامه‌های محلی، مجله‌های محبوب، ضمیمه‌های سبک زندگی روزنامه‌ها و غیره باشد. شما باید از اینترنت و وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی نیز برای تبلیغ گسترده سالن زیبایی خود استفاده کنید. اگر در حال افتتاح آرایشگاهی در یک محله هستید می‌توانید آگهی‌ها یا محتوای تبلیغی را به دست مردم بدهید و با اطلاع‌رسانی به آن‌ها در مورد افتتاح، آن‌ها را به افتتاحیه دعوت کنید. ارائه تخفیف های ویژه در افتتاحیه راه خوبی برای جذب مشتریان آتی است. اگر بودجه به شما اجازه می‌دهد، می‌توانید برای ساعات پربیننده نیز یک پیام بازرگانی در شبکه کابلی محلی تلویزیون سفارش دهید.

 

هنگامی‌که تنور داغ است، نان را بچسبانید

از هر فرصتی برای تبلیغ آرایشگاه خود و خدمات آن استفاده کنید. با در معرض نمایش قرار دادن آرایشگاه خود چه در یک رویداد محلی و یا جشن و سرور، کاری کنید که وجود سالن خدمات زیبایی شما احساس شود. در محل برگزاری رویدادها غرفه یا کانتری ایجاد کنید و تخفیف یا پیشنهاد‌های ویژه‌ای ارائه کنید. همچنین می‌توانید مسابقه برگزار کنید یا چند سؤال بپرسید و یک بسته خدماتی رایگان به‌عنوان جایزه به برنده یا برنده‌ها اهدا کنید. همین‌طور می‌توانید جلسات کوتاهی در رویدادهای اجتماعی برپا کنید و در آن‌ها به بیان نکاتی درباره آرایش و زیبایی بپردازید.

با کسب و کارهای دیگری که رقیب شما محسوب نمی‌شوند در تبادل تبلیغات برای شناساندن خود به مردم همکاری کنید. به‌عنوان نمونه، می‌توانید با فروشگاه زنجیره‌ای محلی به توافق برسید و هر یک بپذیرید که آگهی دیگری را در محوطه کاری خود به نمایش بگذارید. علاوه بر این می‌توانید با کسب و کارهای مکمل خود مانند خرده‌فروشان لوازم آرایش یا نمایندگان محصولات زیبایی همکاری کنید و به طراحی یک سری فعالیت‌های تبلیغاتی متقابل بپردازید!

همچنین بخوانید  اهمیت چت GPT برای سئو

 

درزمینهٔ کاری خود بهترین باشید

از محصولات باکیفیت استفاده کنید. سرویس باکیفیت ارائه کنید و نسبت به سفارشی‌سازی خدمات بر اساس نیازهای فردی مشتریان انعطاف‌پذیر باشید. تبلیغات دهان به دهان ابزاری قدرتمند بوده و یک مشتری راضی بهترین رسانه تبلیغاتی است. رضایت یک مشتری را فراهم کنید تا بار دیگر که برمی‌گردد چهار نفر دیگر را هم به همراه خود بیاورد! بهترین قسمت این نوع بازاریابی رایگان بودن آن است!

 

رقبای خود را به‌خوبی بشناسید

به تکنیک های بازاریابی رقیبان خود توجه داشته باشید و ثمربخش بودن آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. اگر به نظر می رسد این تکنیک ها روی مخاطب هدف محلی کار می‌کند، شما هم بهتر است چند عنصر آزمایش و بررسی شده از این میان را در راهبرد بازاریابی جامع خود به کار ببندید. از این طریق مشتریان آتی شما به کسب و کار شما به‌عنوان چیزی که با آن آشنایی دارند می نگرند، البته با یک رگه از ویژگی‌ها اختصاصی شما.

برای اینکه بتوانید تصمیم صحیحی را در رابطه با راهبرد بازاریابی خود اتخاذ کنید، بهتر است با در نظر داشتن همه عناصر محیط کاری خود به‌عنوان زمینه کار، یک تحلیل SWOT (قدرت، ضعف، فرصت، تهدید) انجام دهید. ایده‌های بازاریابی که در اینجا برای آرایشگاه ها ارائه شد تنها طرح‌های کلی اولیه هستند که شما بر اساس آن‌ها باید راهبرد بازاریابی خودتان را تدوین کنید. تردیدی وجود ندارد که ترکیبی فکر شده از این ایده‌ها برای کسب و کار شما معجزه خواهد کرد و درصورتی‌که خدمات زیبایی مدرن و به روز ارائه کنید، هیچ راهی برای شکست مجموعه فعالیت‌های بازاریابی شما وجود نخواهد داشت!

همچنین بخوانید  تاثیر سلبریتی ها، اینفلوئنسرها و سازندگان محتوا در بازاریابی درونگرا

انتهای مطلب/ نشر همزمان/ لینک محتوا